PATRAÑAS




PATRAÑAS


Donant-li una lleu mirada als esdeveniments més interessants que tenen lloc en aquest Mèxic de les desgràcies, he arribat a la conclusió que gairebé totes les accions són determinades per tanta mentida, i tot tipus de mentides. El rancor és també un ingredient important que aconsegueix donar-li gust al brou. I finalment els diners, motor indispensable per cometre tot tipus de coses.


Estic per assabentat que la DEA va emetre un informe recent on segons els seus analistes expliquen que a partir del dia un de gener les persones dedicades a enverinar a altres per diners, prendran venjança i faran a partir d'aquesta data actes violents en contra de la població civil mexicana. Segons recordo quan algun d'ells es sortia del Huacal, manaven matons i queien en les ranxeries i poblacions. Però quan van començar a fer-se més grans els seus problemes es van donar a la tasca de matar a les famílies. Com aquella de fa uns deu anys a on van arribar a una part de Mexicali Baixa Califòrnia i van executar a la família completa. Llavors els seus codis d'honor van canviar i la màxima a seguir va ser ull per ull.


El govern Federal s'ha donat a la tasca de combatre sistemàticament a aquestes bandes o cartells. Però la realitat és més gran.


Recordo que quan treballava a la Secretaria de Comerç quan regnava Jordi de la Vega Domínguez, el ros chiapaneca, els vaig ensenyar un diari nacional a on les autoritats de Colòmbia havien caçat a Un senyor que es deia Pablo Escobar Gaviria. Aquest home va caure abatut en un terrat em sembla que de Medellin. Les vaig comentar als altres analistes si creien que aquesta situació es pogués donar a Mèxic. Els més van dir que aquests no seria possible que no es podia comparar la situació Colombiana amb la de Mèxic. Perquè al nostre país hi ha sistemes tan rigorosos que permeten tenir controlat tot. La veritat que no van passar més de dues dècades perquè la situació mexicana canviés i el que avui passa a Colòmbia és un jardí d'infants comparada amb la veritat Azteca.


Per tancar l'any acabem amb més de 9 mil executats al llarg i ample del territori i en el que va del sexenni més de 15 mil assassinats. Les persones que es troben involucrades en aquest negoci no estan disposades a deixar-ho. Tampoc els luxes i privilegis que atorga els diners en gran. Ahir al matí unes persones van atacar a la ciutat de Tijuana un hospital i van incendiar una agència de carros on les pèrdues són més grans. Es diu que els dos negocis pertanyen a un dentista. Quina és la raó per la que aquestes persones van atacar els seus negocis?. ¿Els van tapar malament un molar?.


Deia fa un temps el periodista Oscar Mario que quan un va als centres de vacances del país, el primer que se li mostra als turistes són els grans complexos hotelers, emporis del luxe, l'opulència, aquests són doncs només la punteta de com els diners mal haguts s'inverteixen per semblar blancs.


És possible que en les pròximes hores i en els futurs dies de l'any que entrarà en unes hores els resultats per a l'altre 31 seran més esgarrifoses.


També he de dir-te que em encabronar els abusos del govern del Districte Federal. L'augment al preu del metro és una tada de mare. Però d'igual forma els augments ordenats per Hisenda al preu de les gasolines també són una infàmia. Els diria que a les urnes ens veurem, però la realitat és que aquest ciutadà els demana que ho donin per indi mort i que vagin i que chingue la seva mare ... ...

Millor em poso la meva gorra i una altra cosa papallona:


Una dona de qui encara me'n recordo estava conversant amb una altra en un departament de Vértiz. Ella li deia que ja no podia suportar els constants enganys del seu marit. Cadascuna es comptava les seves mentides. Les dues eren també una reverenda putes. La primera, la rossa platí, me la vaig estar agafant el màxim que vaig poder, no m'importava que el seu marit fumés marihuana. Ella era fantàstica, sembla que els anys no han passat per la seva humanitat. L'altra una morena d'ulls intensos, també li posava els de víking a la seva consort. Ella va conèixer un buròcrata dos anys menor. Primer es van fer amics, després es enviaven cartes, i finalment van acabar clavant en els sòrdids hotels de Toluca. He de confessar que a les dues em Medí l'oli. Les consolava de l'engany i fins al full.


Una d'ella em descobreix. I em llança dos punyals. Estic ajagut al meu catre. S'aixeca de la cadira i em diu que l'he d'acompanyar un bany. Llavors presa de la mandra i les ganes de no fer res, em llevo i la acompanyo. Arribem a un bany situat a la part de darrere. El primer que em ensenya és un embolic de canonades que segons les seves pretenciones jo he d'eliminar. Em diu que aquí en una caixa hi ha eines suficients. Després surt per continuar la seva xafarderia.


Obro la caixa i efectivament hi ha dos martells, quatre desarmats, una clau anglesa, un tros de filferro, set femelles, un mirall trencat. Vint claus, una clau estilson, i un trepant black and Deker.
El primer que intento fer és evitar la fuga d'aigua. Busco la clau apropiada i subjecte una femella. Després i degut a la meva força descomunal trenco la femella i l'aigua comença a sortir per tot arreu. Em mullo la roba, s'inunda el bany, naufraguen els ratolins i les rates públiques intenten abandonar la nau ....


Original d'Alfredo Arrieta
Per elpueblodetierra.
Per elpueblodeletras.
Nec spe, nec metu
Estats Units Mexicans.
31 desembre 2009 .

Comentarios

Entradas populares de este blog

LA BRUJA - Letra